Pagina's

donderdag 16 augustus 2012

Vriendschapsbandje vlag Terschelling knopen

Een apart berichtje nog even over het vriendschapsbandje dat ik op vakantie heb gemaakt: een Terschellinger bandje met de kleuren van de vlag van Terschelling. We hadden geen computer mee, dus ik heb zelf uitgevogeld hoe je dit bandje kunt maken.


Van elke kleur moet je twee touwtjes hebben behalve van de kleur aan de rechterkant. Daarvan moet je drie touwtjes hebben. Het patroon staat hieronder. Heel makkelijk dus. Let even op dat de knoop rechtsonder net de andere kant op gaat.


Ik wilde het patroon plaatsen op de friendship-bracelets website, maar daar vonden ze dat dit patroon al bestond. Wel in andere kleuren ja, maar hoe vind je die... Niet met de zoek-woorden vlag-Terschelling. Gelukkig kwam ik wel zover dat ik het patroon kon maken, zodat ik het hier kan laten zien.

4 opmerkingen:

  1. welke kleur groen heb jij gebruikt? van welk garen? ik zoek eigenlijk Catania, maar vind het heel lastig te bepalen welke kleur groen er in de vlag moet. ik vind het bandje superleuk en kan best zijn dat ik die ook nog ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jet,
      Ik heb Phildar Coton 3 gebruikt en dan de 'gewone' groen. Ik zie het in een webshop als Golf 044. De kleur is in het echt anders dan op de foto. Hij kwam goed in de buurt van het groen in de vlag. Succes met maken!
      Groet, Hilde

      Verwijderen
  2. Ik ben opzoek naar een filmpje hiervan. Ik weet niet hoe deze heet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, misschien heb je hier wat aan: https://friendship-bracelets.net/tutorials/66.
      Daar staan de basisknopen uitgelegd en staan ook filmpjes.

      Verwijderen