Pagina's

maandag 13 augustus 2012

Kol sjaal breien

Het derde bericht al weer vandaag. Ik heb natuurlijk niet vandaag alles (af)gemaakt. Maar ik neem deze week maar eens de tijd om een aantal dingen die ik de afgelopen weken tot maanden heb gemaakt op mijn blog te zetten.



Breien had ik tot twee weken geleden nog niet weer opgepakt. Als meisje heb ik het wel veel gedaan, maar daarna heel lang niet meer. Op Keiland ben ik er weer mee begonnen. Ik heb daar een workshop breien gedaan. De workshop werd gegeven door Lucia Bezegova. En het beviel goed. Het was ook wel erg makkelijk breien: met hele dikke draad en naald 8! We mochten hele mooie wol met prachtige kleuren gebruiken. Het is een lekkere warme kol geworden in de kleuren van de regenboog.




Werkwijze:
  • Naalden 8 en wol Mille II van Lana Grossa (de sjaal weegt 220 gram).
  • 80 steken opzetten (had wat minder mogen zijn).
  • 50 cm hoog breien in wisselende kleuren.
  • Zijkanten aan elkaar naaien met de matrassteek.


4 opmerkingen:

  1. Hilde
    als ik deze sjaal voor mijn kleindochter van 11 jaar wil breien hoeveel steken moet ik dan ongeveer opzetten groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik moeilijk te zeggen. Het hangt natuurlijk van het garen af. En of hij strak moet zitten of wat losser. Van hetzelfde garen zou ik het proberen met 60 steken, en dan na bijv. 10 cm passen (als dat lukt...).
      Ik vond de kol zelf niet zo praktisch (te ruim of te veel/dik of zo) en heb de kol uitgehaald en van (wat minder garen) een sjaal gemaakt. Zie het bericht van 7 april.

      Verwijderen
  2. Is dit dan 1 rechte lap of versmalt deze




    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een rechte lap. Met daarna de zijkanten aan elkaar genaaid.
      Groet, Hilde

      Verwijderen