Pagina's

zaterdag 25 augustus 2012

Hartjesslinger haken

Een paar maanden terug heb ik een hartjesslinger gehaakt voor een stel dat ging trouwen. Ik ben toen vergeten die op de foto te zetten, dus heb ik er nog maar één gehaakt. En natuurlijk ook omdat ik het leuk vind er zelf één te hebben. De nieuwe is wel anders geworden, omdat ik op Terschelling in een heel leuk winkeltje in West mooie metalen hartjes tegenkwam. Die heb ik er ook aangemaakt.


Ik heb vijf hartjes gemaakt, 3 rode met een witte rand en 2 witte met een rode rand. Het patroon kun je vinden bij de blog Karin aan de haak. Ik heb gehaakt met Phildar Cotton 3 en met haaknaald 2,5. Met een haaknaald 3 kwamen er te grote gaatjes in, waardoor de vulling zichtbaar werd.



Daarna heb ik met haaknaald 3 en twee rode draden het touwtje gemaakt. Tijdens het haken van dat touwtje heb ik om de zoveel centimeter een hartje er aan gehaakt (haaknaald uit de lus, de lus van achteren door de lus/ring van het hartje steken, haaknaald er weer in, en om de lus/ring heen haken).

Dan nog een kwastje aan de onderkant. Op de site van Busy Bessy kun je zien hoe je een kwastje maakt, en filmpjes vind je hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten