Pagina's

zaterdag 25 augustus 2012

Vriendschapsbandje met gat knopen voor sleutelhanger

Op vakantie was ik aan het prutsen met een mislukt vriendschapsbandje. Ik was wat aan het improviseren, toen er opeens een 'gat' ontstond. Ik vond dat er wel leuk uitzien en heb door het een aantal keren te proberen het patroon gevonden. Ik heb vier korte gemaakt voor een sleutelhanger. Handig voor in de handtas als je vaak je sleutel niet kunt vinden. Hiermee krijg je altijd wel een deel te pakken!


Ik heb het patroon uitgeschreven (zie foto hieronder). Ziet er misschien ingewikkeld uit, maar eigenlijk is het een standaard bandje (zie eerste bericht van 16 augustus) met een splitsing en een 'bocht'. Als je wilt splitsen, dan doe je de middelste knoop niet. Het 'bochtje' maken is even lastig. Daar sla je een aantal knopen over. Als je (in het rechterdeel) met het linker touwtje drie keer naar rechts hebt geknoopt, dan knoop je met datzelfde touwtje drie keer naar links (goed aantrekken). En dan weer op de normale manier verder. Zie verder het patroon.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten