Pagina's

zondag 26 augustus 2012

Tulp breien

Bij het Friese tasje (zie bericht van 20 augustus) heb ik ook nog een aantal tulpen gemaakt. De kampeerboerderij staat namelijk midden in de bollenstreek.


Ik had een haakpatroon gezocht van tulpen, maar het lukte me niet dat alleen van papier te maken (op vakantie hadden we geen internet). In het boek "100 bloemen om te haken en te breien" (ISBN 978-90-5764-560-0) staat ook een tulp, maar dan om te breien. Aangezien ik dat toch ook weer had opgepakt, heb ik het maar geprobeerd. En het lukte. Leuk dat je ook dit soort dingen kunt breien!


















Zelfs een touwtje kun je breien: 3 steken opzetten op naalden zonder knop, 3 averecht breien, niet draaien maar steken naar de andere kant schuiven, met de draad voorlangs (goed aantrekken) weer 3 averecht breien, enzovoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten