Pagina's

maandag 9 juni 2014

WK diertje 1: varkentje haken

Nu Nederland langzaam oranje kleurt, leek het mij leuk wat in oranje/rood/wit/blauw te haken. Het zijn een paar kleine "WK diertjes" geworden. Vandaag twee varkentjes.
Eén in oranje met wit.
En één in wit met oranje.
Ik vind ze heel schattig. Ik kwam de varkentjes tegen via Pinterest (denk ik) op de website CraftPassion. Het patroon staat daar ook, in het Engels.
De kraaltjes heb ik gekocht in Amsterdam, bij Beadies. Een erg leuk winkeltje met alleen maar kraaltjes! Deze kraaltjes waren 3 cent per stuk, dus ik heb er gelijk maar 20 gekocht. Ideaal voor kleine amigurumi's.

Hieronder het patroon vertaald in het Nederlands.

Patroon
Zie CraftPassion voor foto's.

Oor (2x)

Toer 1: haak een magische ring met 2 vasten
Toer 2: draai, 1 losse, 2 vasten in elk van de 2 vasten
Toer 3-4: draai, 1 losse, 4 vasten
Toer 5: draai, 1 losse, minder 2 keer
Toer 6: draai, 1 losse, minder 1 keer
Hecht af

Oog (2x)
Toer 1: haak een magische ring met 6 vasten
Toer 2: 1 losse, 2 vasten in elke vaste, halve vaste in losse

Lijf

Toer 1: haak een magische ring met 6 vasten
Toer 2-8: meerder elke toer 6 vasten; je hebt dan 48 vasten (ik ben gestopt bij 42)
Toer 9-14: 48 vasten
Zet de neus vast vlak boven het midden.
Zet de ogen vast tussen toer 8 en 9, met ongeveer 4 vasten er tussen.
Vouw de oren dubbel en zet ze vast rond toer 13, met ongeveer 2 vasten er tussen.
Toer 15-21: minder elke toer 6 vasten; je houdt dan 6 vasten over (vergeet niet de vulling er op tijd in te stoppen).
Hecht af en sluit het gat.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leukies! Echt zo dottig... Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Dat zijn mooie kleine werkjes, snel een leuk resultaat.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke varkentjes!
    Ik weet nog niet of ik tijd heb...................

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sweet!! And a nice idea to do them in these colors :-))
    Sunny greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn echt schattig. Ik heb ze op mijn wensenlijstje gezet. Leuk projectje voor tussendoor. Dank je voor het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen