Pagina's

donderdag 6 december 2018

Ster breien

Ik vind het leuk om in de kersttijd allerlei sterren in huis te hebben hangen/staan. Er eentje breien is dan natuurlijk ook leuk.
Vorig jaar breide ik al een paar van deze sterren met maaswol. Deze keer wat dikker garen. Van een tante kreeg ik een flinke zak met garen. Dit garen vond ik wel feestelijk en daarmee geschikt voor een ster.

Het patroon is op Ravelry te vinden. Slim bedacht vind ik. Wel een gepriegel overigens. Ik heb Judy's magic cast on gebruikt. Op zich prima, alleen op de plek waar je bent begonnen met opzetten wordt het niet zo netjes (maar daar zie je niks van als je dat middenonder doet). Voor de volgende misschien toch maar de opzet gebruiken die in het patroon staat.

Via Instagram kreeg ik van Chantal @haakbrein de link naar dit filmpje. Daarin worden 2 platte sterren gemaakt en daarna aan elkaar genaaid. Dat kan natuurlijk ook. Met de tip om de eerste toer, als je na het opzetten begint met rondbreien, de eerste 2 steken met 2 draden te maken. Dan zit het meteen stevig vast.

*** update - opzetten ***
Ik heb inmiddels uitgezocht dat het beginpunt met de "provisional crochet cast on" perfect wordt. Zie de update in mijn eerste bericht over deze ster.

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi inderdaad! Ik dacht vorig jaar al dat ik dat een keer ging proberen. Is er nog steeds niet van gekomen ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook geprobeerd, maar nog niet tevreden over het resultaat, ga het binnenkort nog eens proberen want ik vind ze prachtig :)
    Jij kunt het al, mooi hoor, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, erg leuk met dit garen. Ik klikte de Ravelry-link aan, zie ik dat ze al bij mijn favorieten staan, nu nog een keertje gaan maken, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik dit zo lees snap ik beter waarom ik niet brei, haha.
    Maar, eerlijk is eerlijk, de ster is wel héél mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! Knap gedaan hoor.
    Mijn breiwerk gaat meestal rechtuit. Deze ster zou een mooie uitdaging zijn ;-).
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen