Pagina's

zondag 30 augustus 2015

Zomerse omslagdoek haken

Hoe toevallig is dat! Tijdens het rondneuzen in de plaatselijke wolwinkel een tijdje terug, kocht ik een heel mooi bolletje garen dat ik nog niet kende, Katia Jaipur. Ik liep al na te denken over het maken van een sjaal met dit garen, toen ik een berichtje zag van Barbara op haar blog Zomaar Een Dag. Ze ging een Mystery CAL organiseren en het zou een sjaal worden.
Ik werd heel nieuwsgierig of ik mijn Katia garen er voor kon gebruiken. Het volgende berichtje over de MCAL ging over geschikte garens en wat was Barbara's favoriet? Katia Jaipur... Toen moest ik natuurlijk wel meedoen!
Ik heb het niet gered in de vier weken waarin we steeds een stukje van het patroon kregen, maar inmiddels is hij klaar. Slechts 3 bolletjes van 50 gram heb ik gebruikt. Een hele lichte omslagdoek is het dus geworden!
Door het dunne garen, de gebruikte steken en het gebruik van een (te) dikke haaknaald (ik geloof 4) is hij heel open/kant-achtig geworden.
Wil je deze omslagdoek ook haken? Alle informatie (en gratis patroon) kun je vinden via deze pagina op Zomaar Een Dag. Het gaat om de Summer MCAL 2015.

9 opmerkingen:

  1. Mooi resultaat! Ja, ik heb ook al twee keer iets gemaakt met dit garen, allebei gebreid in ajourpatroon. Prachtig garen en hele mooie kleuren inderdaad!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi geworden!! Ik ken het garen niet maar zie het steeds vaker voorbij komen op verschillende blogs.
    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige omslagdoek voor de warme dagen. Lekker licht en in mooie kleuren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi garen en een mooie omslagdoek!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en fijntjes deze omslagdoek.
    Daar zul je veel plezier van beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeee wat leuk!! Wat is hij mooi geworden :) Fijn dat je het patroon leuk vond en veel plezier met je shawl!! Van de winter doe ik weer een MCAL :)

    groetjes
    Barbara
    www.busyfingersbusylife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, die van jou is ook heel erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen