Pagina's

maandag 24 augustus 2015

Afrikaanse-bloem-koekjes-maak-pot-dekselhoes haken

Ik heb gisteren een heel leuk en lekker kado gegeven aan mijn schoonzus (dat vond zij gelukkig ook). Met de inhoud van de pot (en roomboter en liefde) kun je heerlijke koekjes met stukjes chocola en smarties maken.
Om het extra leuk te maken (al was het alleen maar voor mijzelf) heb ik er wat dingen aangemaakt. Van een Afrikaanse bloem heb ik een dekselhoes gemaakt. Deze bloem had ik nog niet eerder gemaakt, maar al wel vaak gezien. Zo'n mooi patroon!
Nog twee Afrikaanse bloemen heb ik aan elkaar gehaakt en met een zelfgemaakt envelopje (met nog wat geld) aan de zijkant gehangen.
De dekselhoes heb ik vastgebonden met een kumihimo koord. Binnenkort lees je hier meer over het maken van koorden met de kumihimo vlechtschijf.
Jammer dat ik de pot heb weggegeven, het ziet er zo lekker uit!

25 opmerkingen:

  1. Prachtig! Een super leuk cadeautje op deze manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Heb het meteen gepind! Mooie kleurtjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleuren heb ik afgestemd op de pot zelf. Chocola, meel/suiker, blauw label. Dan past het er mooi bij.

      Verwijderen
  3. super idee nog nooit aan gedacht het zo te doen eentje om te onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, dit cadeau zou ik ook voor mezelf willen houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, mooi met die bloem erop! Ik maak ook wel vaak hoesjes, voor op zelfgemaakte jam bijvoorbeeld.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel lekker en persoonlijk cadeau. Nu hopen dat je wordt uitgenodigd om koek te komen happen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Via het blog van Corine (wienart) kwam ik op jouw blog. En meteen bij het bericht over dit onwijs leuk gepimpte potje. Ik haak ook vaak deksels voor op potjes maar nog nooit zo leuk als die van jou. Ik ga deze zeker onthouden. Dank voor het delen.
    Groetjes van Yvonne
    ps; ik zag meer leuke dingen dus ga je zeker volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat origineel gedaan, prachtig!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend mooi cadeau heb je ervan gemaakt. Leuk werk hè om zo een persoonlijke touch aan een gekocht cadeautje te geven. Ik vind die Afrikaanse bloemen ook zo mooi!
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend leuk gedaan!
    Zo'n origineel cadeautje wil ik ook wel krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een origineel en persoonlijk cadeautje, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee. Zeker iets om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig cadeautje om te geven en te krijgen. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat je deze leuke koekjesmaakpot hebt weggeven. Gewoon nog een exemplaar maken en aan jezelf cadeau geven.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk cadeau-idee! Ik vind die potten er altijd al zo leuk uitzien, maar jij maakt er echt een persoonlijk en origineel cadeautje van!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee voor een cadeautje... Ik ga je volgen... zo nu en dan ga ik kijken of er nog leuke blogs zijn die ik wil volgen en zo kwam ik bij jou.

    Lieve groet, dinah

    dinahcreatief.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O wat leuk, Goede tip dit cadeautje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is een wel heel erg gezellig cadeautje zo! Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heul heul schattig! Wat een leuk idee!!! Je staat twee keer bij mij in de top 3 van meest aangeklikte links. Gefeliciteerd!
    Dankjewel voor het meedoen aan mijn linkparty

    groetjes
    Barbara
    www.busyfingersbusylife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super leuk idee om dit cadeau te doen!
    Deze moet ik onthouden!

    Lieve groet,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen