Pagina's

donderdag 2 april 2020

Canal house wrap haken

En nog een sjaal klaar! Ik heb kennelijk in deze tijd van zelf-isolatie toch meer tijd voor mijn hobby, hoewel dat niet altijd zo voelt.
In de maand december deed ik mee met de foto challenge van @makersdecember op Instagram. Ze gaven een paar cadeautjes weg aan deelnemers en ik had de mazzel dat ik een patroon van @maramaakt mocht uitzoeken. Ik koos de Canal House Wrap. Ik wilde 'm graag in zwart maken. Ik had namelijk tijdens de feestdagen gemerkt dat ik wel een zwarte sjaal kon gebruiken.
Op de Knit & Knot beurs had ik bij de stand van @ateliersopra uitgebreid haar mooie garens bekeken en gevoeld. Dat garen leek me heel geschikt voor deze sjaal. En dat bleek te kloppen! Ik heb 3 strengen van haar "Supersoft Merino fingering weight" gebruikt. 100% merino, kleur Black Orchid, 300 gram, 1200 meter. Het garen is een beetje gemĂȘleerd, heel mooi. Ik heb denk ik een 3 mm haaknaald gebruikt (de maat is niet meer te lezen).
De sjaal is heerlijk zacht en soepel geworden. Ik heb 'm geblockt. Daardoor is ie nog zachter geworden en heb ik 'm zo groot mogelijk gemaakt. 47x130 cm is ie.
Het is een heel leuk patroon om te haken. Elke rij is anders, waardoor het niet verveelt. En je ziet de huisjes ontstaan, waardoor je steeds nog een rij wilt doen.

5 opmerkingen:

  1. Prachtig!
    Mooie kleur. Heel leuk patroon.
    Veel plezier van je mooie sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hilde, wat een leuke sjaal! Het patroon is echter niet te koop op Ravelry. Heb jij misschien een link voorme Odat ik het kan aanschaffen?
    Dank alvast!
    Groet Guusje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Guusje, ik zie het patroon inderdaad ook niet op Ravelry. In het patroon zelf zie ik ook geen link. Je zou haar er naar kunnen vragen op Instagram (@maramaakt) of via haar website maramaakt.nl.
      Groetjes, Hilde

      Verwijderen
  3. Dank voor je reactie Hilde! Heb de website geprobeerd, ga nu inst even proberen!

    BeantwoordenVerwijderen