Pagina's

zaterdag 18 augustus 2012

Pompeblêd haken

Ik ben bezig met het maken van een 'fries tasje'. Daarover later meer, maar nu alvast de pompeblêden die er op komen. Ik kon nergens een haakpatroon vinden van een pompeblêd, dus die heb ik zelf gemaakt. Dat viel best mee, vooral omdat ik niet zulke grote nodig heb. Ik heb ze in een aantal maten gemaakt: kleinst, kleiner en klein.


De grootste hiervan maak je als volgt:
  • Begin met een magische ring, inclusief de eerste losse om de ring heen. Voor een uitleg, kijk op Annemarie's Haakblog.
  • Haak 3 lossen.
  • Haak 15 dubbele stokjes in de ring.
  • Haak 3 lossen.
  • Sluit met een halve vast en de ring.
  • Sluit de ring.
De kleinste maak je op dezelfde manier, maar dan met 9 stokjes in plaats van de 15 dubbele stokjes.
De middelste ook, maar dan met 12 anderhalve stokjes (een anderhalf stokje begint hetzelfde als een dubbel stokje, maar de laatste 3 lussen haal je in één keer door).


3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het pompebleden patroon, ben een Friese deken aan het haken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het pompebleden patroon, ben een Friese deken aan het haken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak wagenspanner voor een krammkadootje. Daar hangt ook een koetje aan met jouw pompeblêdsje op de zijkant als vlekje.
    Kleine Friese touch eraan😜

    BeantwoordenVerwijderen