Pagina's

zondag 1 maart 2020

Brioche ster breien

Van het breien van sokken had ik nog wat garen over dat ik graag wilde opmaken. Ik vond een heel leuk patroon van een ster. Het gratis patroon is te vinden op Raverly, de November Mood.
Het lijkt heel ingewikkeld, maar het viel me mee. Alleen aan het eind, in het midden, vielen er een paar steken, waardoor het witte sterretje in het midden niet helemaal "rond" is. Maar ach, ik vind 'm leuk!

De sokken die ik van dit garen maakte komen uit het boek Vrolijke sokken breien van Dendennis en Mr. Knitbear.
Het was nog best lastig om ze groot genoeg te krijgen, vanwege alle draadjes/floats aan de achterkant, maar ik kan ze net aan trekken en ze zitten heel lekker.
Het garen Lang Yarns Jawoll vind ik persoonlijk niet heel fijn, omdat het zo dun is.

1 opmerking:

  1. Mooi, die ster! Ik ben ook met een paar sokken bezig uit het boek, de honingraatsokken. Juist omdat je dan nooit twee kleuren tegelijk hebt in een toer. Want ja, dat is inderdaad lastig, om dan de rek erin te houden. Jammer, want het geeft wel veel meer mogelijkheden. Fijn dat jij ze toch op maat hebt gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen