Pagina's

maandag 2 maart 2020

Gehaakt mandje vilten

Op de Knit & Knot beurs kocht ik 2 bolletjes 100% wol. Ik kreeg het idee om daar een mandje van te haken en dat te vilten in de wasmachine.
Eerst een proeflapje gemaakt. Dat bleek niet heel veel kleiner te worden en ook niet heel stevig. Toen met een dubbele draad een zo groot mogelijk mandje gehaakt.
Ik heb 'm 2x in de wasmachine gewassen op 60 graden. De steken zijn nog een beetje zichtbaar.
Van de mooie herfst-bolletjes in het mandje ben ik nu een sjaal aan het breien.

3 opmerkingen:

  1. oh.... wat leuk zeg dat is iets wat ik nu nog nooit gedaan heb. en het lijkt me ook zo leuk om te doen het ziet er schitterend uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi mandje!
    De bolletjes erin vind ik ook prachtig. Klein beetje gemĂȘleerd lijkt het garen. Ben benieuwd welk garen dat is?
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van het garen ben ik nu een sjaal aan het maken. Die zie je hier nog wel voorbij komen. Het is inderdaad een klein beetje gemĂȘleerd, maar de ene kleur wat meer dan de andere. Het is 75% merino en 25% nylon. Gekocht van @fibrefox (zie Instagram). Heel mooi en zacht garen.

      Verwijderen