Pagina's

woensdag 29 november 2017

Bloemen en sterren haken in houten ringen

Bij het opruimen van mijn crea-kratten kwam ik een aantal houten ringen tegen die ik een keer met een lasersnijder heb gemaakt. En ook een bolletje garen dat over was van een sjaal. Ik kreeg het idee om iets te haken in/om/op de houten ringen.
Ik heb net zo lang door gehaakt tot het garen op was. Sommige patronen heb ik via Pinterest gevonden, sommige heb ik al hakend half of helemaal zelf bedacht. 
Aan het eind ontdekte ik dat je niet persé alleen in de ring hoeft te haken, maar dat op de ring haken ook een leuk effect geeft. Deze bloem is één van mijn favorieten:
Net als deze:
Verder vind ik deze twee sterren, waarbij ik niet de hele ring heb 'dicht'gehaakt, goed gelukt:
en
Leuk om eens wat 'vrijer' bezig te zijn. Niet haken volgens een vast patroon, maar gewoon maar zien wat er uit de haaknaald komt.

Hieronder wat links naar patronen die ik ter inspiratie heb gebruikt:

9 opmerkingen:

  1. Je bent ontzettend leuk bezig geweest! En ga je ze nu ophangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk Hilde! Mooi serie bij elkaar zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, wat een mooi idee! Volgens mij heb ik ook nog houten ringen (gordijnringen!), maar eens even opzoeken :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk!
    Idd mooi om ze allemaal op een raam te hangen.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van het een komt het ander. Goed idee om de ringen en het garen zo te gebruiken. Ga je ze allemaal ophangen. Misschien leuk om ze aan een tak te hangen voor een raam. Ze staan vast ook leuk aan een kerstkrans.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke serie! Mooie ringen ook.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gedaan! Mooie decoratie!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is echt leuk geworden! Heel mooi allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen