Pagina's

donderdag 29 december 2016

Nopjessjaal haken

Ik heb deze heerlijke zachte nopjessjaal gehaakt. Jammergenoeg voor mij is hij voor mijn dochter. Maar gelukkig heb ik de helft van het garen over, dus kan ik er ook nog één voor mezelf maken.
Begin december ging ik naar de workshop "Nopjessjaal haken" van Nienke van Mooi van draad. Het was in Rijssen in het Wolhuis, een ruime winkel met heel veel mooie wolletjes. We waren met een gezellige groep: instagrammers jettekehaakt (en haar zus), byguusje, juffrouwsil en marikegr. Heel leuk om mensen te ontmoeten die je alleen maar online tegenkwam. Daarna kijk je toch anders naar hun foto's.
Ik heb het hele zachte garen Phildar Phil Light uitgezocht. De 'officiële' nopjessjaal is een driehoeksjaal, maar ik heb een gewone rechte sjaal gemaakt. Dat is wat praktischer bij een winterjas vind ik. Met een grote haaknaald ging het lekker snel.
Het patroon van de driehoeksjaal kun je hier kopen.

6 opmerkingen:

  1. Wat mooi Hilde! Hij ziet er onwijs zacht uit. Ik zou inderdaad ook lekker 1 voor mijzelf maken, hihi.

    Alvast een fijne jaarwisseling toegewenst!

    Groetjes Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sjaal! Ik kan me voorstellen dat je er zelf ook een wilt :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful scarf! Nice pattern and it looks festive in this fine grey. Wishing you all the best for 2017!!
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke sjaal! Hij ziet er heerlijk zacht en warm uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukerd! Als ik jou was zou ik er inderdaad ook snel een voor jezelf haken!

    BeantwoordenVerwijderen