Pagina's

zondag 10 juli 2016

Portemonneetje haken

Een paar weken terug was ik eindelijk eens bij Echtstudio (leuk!) en daar zag ik een schattig portemonneesluitinkje liggen. Die moest natuurlijk mee. Leuk voor tussendoor.
Het bleek iets meer werk dan ik had gedacht en ook een irritant werkje. Ik had eerst een mooi blauw/groen garen uitgezocht, Rowan Fine Tweed. Daar had ik nog een restje van. Dat garen bleek niet sterk te zijn, want bij het vastnaaien aan het beugeltje heb ik geloof ik 4 draden gebruikt. Het brak steeds. Misschien zijn de gaatjes in het beugeltje wel wat scherp.
De gaatjes zijn ook heel klein. Bij de eerste poging bij het vastnaaien, bleek de naald er net niet door te passen, en werd het oog dichtgedrukt (van mijn favoriete naald!). Met een dunnere naald lukte het wel, maar toen ik bijna klaar was, brak de hele naald doormidden. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt.
En toen vond ik het garen niet mooi staan bij het beugeltje...
Alles weer uitgehaald en opnieuw begonnen met DMC Natura, een wat dunner garen. Een mooie naturel kleur gekozen die wel goed bij het bronskleurige past.
Het haakwerk was weer zo klaar, en het naaien viel mee de tweede keer. Nu hij klaar is, ben ik er blij mee! Hij hangt aan mijn leren tas die overal mee naar toe gaat. Ben benieuwd of ik er nog opmerkingen over ga krijgen.

8 opmerkingen:

  1. Leuk gewordn, kun je het muntje voor je karretje in doen :)
    Ja dat is vaak met kleine dingen, lijkt een fluitje van een cent, maar ondertussen kost het toch meer tijd. Je hebt wel een leuk resultaat en dat maakt het dan weer goed :) Fijne avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor!
    Ja, ik heb ook eens een portemonneetje gehaakt en ook ik vond dat een minder leuk werkje, het vastzetten van de beugel... Maar: je hebt wel iets heel leuks!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sweet and pretty! And how small they are, I can imagine that stitching down was really tricky. The broken needles are a real pity. Have a good week! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het haken van zo'n portemonneetje is easy-peasy, maar het aan het beugeltje naaien. Pfff, dat duurt bij mij ongeveer even lang als het haken. ;-) Dus ik kan je heel goed begrijpen. Maar nu heb je wel zo een super lief klein schattig portemonneetje.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig portemonneetje. Het vraagt echt even om wat geduld, om geschikt garen en een dunne naainaald. Maar dan heb je ook wat: een prachtig portemonneetje aan jouw tas.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het heeft je wat gekost, maar hij is wel heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke blog heb je, ik ga je volgen! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen