Pagina's

zaterdag 23 juli 2016

Grannies haken voor charitydeken

Toch nog maar even deze grannies laten zien. Ze zijn al een tijdje klaar, maar ik wil jullie nog even verwijzen naar het goede doel waarvoor ik ze heb gemaakt.
Ingrid van het blog Leukgemaakt verzamelt grannies voor een charity deken. Die neemt haar schoonmoeder mee naar MoldaviĆ« om er daar iemand blij mee te maken. Lees hier haar verhaal.
Ik vond het een goede gelegenheid om allerlei restjes op te haken die al heel lang in mijn garen-krat zitten en die ik toch niet meer ga gebruiken. En ik zat in een haakdip, en dan is het heerlijk om gewoon te kunnen haken, zonder al te veel na te denken.
Hier laat ik een selectie zien van de grannies die ik maakte.
Ik denk dat ik in totaal wel 20 maakte. Dat ruimde heel goed op!
Katoen en acryl heb ik gebruikt. En bij een dunne draad heb ik met 2 draden tegelijk gehaakt. Zo ging het lekker snel.
Ingrid heeft de grannies al ontvangen. Ik zag op haar Instagram account dat ze inmiddels bezig is om de tweede deken samen te stellen!

13 opmerkingen:

  1. Beautiful grannies for a great cause! Super ♥
    Happy weekend! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt mooie kleurencombinaties gemaakt. Ik vind het een mooi doel. Ik ga het onthouden. Zelf maak ik ook spulletjes voor de verkoop. En dat geld gaat ook vaak naar Moldaviƫ.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, hoor! Ja, granny's haken is leuk en ontspannend. Dit is ook een mooi doel. Zelf doe ik mee aan de grootste deken ter wereld, die dekens gaan uiteindelijk ook naar goede doelen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige granny's voor een mooi doel. Zo kom je door jouw haakdip heen en raak je een beetje door je restjes garen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zijn ze!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n leuk idee! Ik zag inderdaad als het een en ander op ig voorbij komen. Mooie lapjes heb je gehaakt, vind vooral tweede heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een nobel doel voor restjes! Mooie kleuren heb je gecombineerd voor de blokken, zeker als het om restjes gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een nobel doel voor restjes! Mooie kleuren heb je gecombineerd voor de blokken, zeker als het om restjes gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie granny's! Die zullen mooi staan in een deken. Leuk, om zo je restjes op te maken en er ook nog iemand blij mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk gedaan! Mooie kleurencombinatie !

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Top!! Ik ga er zeker ook eens een keer aan helpen, aan zo'n prachtig goed doel. Nu moeten helaas andere dingen tijd krijgen, zelfs mijn eigen haakwerk staat al een tijdje op 'slowmotion'.
    Ik vind je restjes wel heel mooi uitkomen hoor en granny's blijven sowieso voor mij een all-time-favourite.
    Geweldig dat je hierbij het goede doel nog eens in de verf zet.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooie granny's groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen