Pagina's

zondag 3 juli 2016

Omslagdoek haken

Mijn favoriete (blauwe) omslagdoek neem ik overal mee naar toe voor wat extra warmte, ook naar mijn ouders. Mijn moeder vindt 'm ook mooi, vooral omdat ie zo mooi soepel valt. Dus kwam op een gegeven moment de vraag of ik ook voor haar zo'n doek wilde maken. Ja hoor, prima!
Hij valt zo mooi door het prachtige garen, Geilsk Bomuld og uld, half wol en half katoen. Ik ben er weer speciaal voor naar Klazien's Kreatie gereden in Wapenveld. Een mooie moderne winkel met veel garens. Gezellig een praatje gemaakt met Klazien en een kopje thee gekregen. Ondertussen appen en bellen met mijn moeder voor de kleuren.
Het patroon is de Lots of Dots van Wieke van Keulen. Die had ik een keer gewonnen bij een giveaway van haar.
De basiskleur wordt gehaakt met alleen maar halve stokjes. Daartussen steeds 2 rijen met vasten, waarin bolletjes worden gemaakt.
Met 4 bollen rood en ongeveer 1,5 bol wit is de doek 165 cm breed en 80 cm hoog geworden. Niet te klein en niet te groot. Binnenkort breng ik 'm mee naar mijn moeder. Ondertussen heb ik 'm stiekem al een paar keer gebruikt. Soms past deze kleur beter bij mijn kleding dan blauw...

10 opmerkingen:

  1. Heel mooi geworden.
    Groetjes Klazien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige omslagdoek in mooie kleuren. Het patroon is een fijn patroon. Jouw moeder gaat de omslagdoek vast met plezier dragen. Misschien een goed idee om voor jezelf nog een omslagdoek te haken in andere kleuren dan het blauw?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie omslagdoek! Een heel leuk patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Leuk patroon en mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nice color and sweet dots! Pretty shawl, the blue one too :-). Sunny greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, hij is prachtig! Daar zal je moeder beslist blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. Hoi Monique, stuur je me even een mailtje? Dan kan ik je wellicht verder helpen.
      Groet, Hilde

      Verwijderen
    2. Ik heb de link inmiddels aangepast. Het patroon is nu te koop op Ravelry: https://www.ravelry.com/patterns/library/lots-of-dots-triangle

      Verwijderen