Pagina's

donderdag 3 december 2020

Vaatdoekjes breien

Een leuk tussendoor project, vaatdoekjes breien. Makkelijk mee te nemen en dus onderweg te doen.

Ik heb deze doekjes gebreid met naalden 2, van het garen Phil Coton 2. Met ongeveer 80 steken zijn ze zo'n 25 cm in het vierkant geworden.


Een flinke klus, maar wel leuk om te doen. Ik gebruik ze niet om te poetsen, maar er ligt er altijd eentje op het aanrecht om bijvoorbeeld theeglazen op te zetten of andere dingen die een beetje nat zijn.

Dan nog een tip: ik kocht een aantal spiraaltjes om breinaalden bij elkaar te houden. Een stuk handiger dan elastiekjes, want die gaan na een tijdje kapot en blijven aan de naalden plakken.

2 opmerkingen:

  1. Handig, die spiralen. En je doekjes, prachtig op naald 2. Ik maak ze op 3, en dat vind ik al dunne naalden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap werk op naald 2. Ziet er heel mooi en fijntjes uit! Leuke doekjes.
    Zijn idd mooie kleine projectjes. Mag ik ook graag doen.

    BeantwoordenVerwijderen