Pagina's

woensdag 13 september 2017

Kaartenslingers haken

In de eerste week van de zomervakantie was ik met mijn zoon een dagje uit naar Den Haag. Natuurlijk hebben we ook een wolwinkel bezocht, namelijk Cross & Woods. Ze hebben veel bijzondere garens, maar omdat ik eigenlijk niks nodig had (ik probeer juist mijn voorraad bollen kleiner te krijgen), heb ik alleen maar 2 bolletjes katoen gekocht, Rico Creative Cotton Aran, in de mooie kleuren Patina en Naturel.
Ik had direct al een idee wat ik er van wilde maken, namelijk allerlei leuke applicaties om slingers voor kaarten van te maken. Het zijn visjes, cactussen en bloemetjes geworden.
Het patroon van de bloemetjes heb ik zelf bedacht:

Toer 1: haak 6 lossen en maak een ring met een halve vaste
Toer 2: haak 10 vasten om de ring en sluit af met een halve vaste
Toer 3: 5 x [haak 10 lossen en 2 keer een halve vaste op de ring]
Toer 4: 5 x [haak 13 vasten om de lossen-lus]

Het patroon van een cactus vond ik op The Cookie Snob.
Op MyCrochetProjects staan een paar patroontjes van visjes. Ik heb de middelste maat gemaakt.
Ik heb elk haaksel aan een draad katoen vastgemaakt, aan de bovenkant met een dubbele steek zodat ze niet kunnen schuiven, en ook een steek aan de onderkant zodat ze plat blijven hangen. De drie draden heb ik op de boven- en onderkant van de deur vastgezet met een punaise.

6 opmerkingen:

  1. Goed idee om zo slingers te maken. Zonder kaaarten zijn ze ook mooi. Handg om daar de kaarten aan op te hangen. Ook leuk om foto's zo op te hangen. Dit idee lijkt me wel wat om voor kerst te gebruiken. Bedankt voor de inspiratie.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!
    Vooral de cactus spreekt mij erg aan. Bedankt voor 't delen!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hilde, ik heb je een email gestuurd! groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen