Pagina's

woensdag 28 juni 2017

Sokken breien

Mijn eerste paar gebreide sokken is klaar! Van tevoren dacht ik dat het vast heel lastig zou zijn, maar het viel heel erg mee.
Toevallig plaatste Carmen op haar blog Crafty Queens en op Youtube precies op het goede moment tutorials voor Toe Up Socks. Ze doet het voor op sokkennaalden en op rondbreinaalden. Heel makkelijk te volgen. En een simpel maar leuk patroontje (elke 4 naalden elke 4e steek averecht), waarmee je het gevoel hebt heel snel te gaan (o, al weer 4 naalden klaar...).
Je begint dus bij de teen bij dit patroon. Vond ik handig, want dan weet je al snel of het goed past om je voet.
Voor dit eerste paar gebruikte ik niet al te duur garen (Socky Pulli van Nevada), maar nu mag ik van mezelf aan de slag met een prachtige streng die ik kocht bij Juffrouw Lanterfant.

8 opmerkingen:

  1. Ja, dat is inderdaad wel lekker werken met zo'n patroon! Ik vind ze goed geslaagd, deze "doordeweekse sokken". Succes met het zondagse paar :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kousen zijn heel mooi
    Groetjes
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op naar je tweede paar zou ik zo zeggen, maar dat gaat je vast prima af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het ziet er goed uit, misschien heb je in je dromen al heel wat sokken gemaakt. groetjes Annie (van de mensen popjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een hele prestatie! Heel mooi zijn ze geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw eerste paar sokken is prachtig. Ik ben benieuwd hoe het volgende paar eruit ziet met luxer garen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wasook zo trotw tolen ik mijn eerste paar sokken had gebreid. Leuk om te doen he.. Ik ga even kijken naar je linkje want meestal brei ik ze andersom..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen