Pagina's

woensdag 5 april 2017

Ei-houder haken

Na het haken van de linnen onderzetters had ik nog een beetje linnen over. Daarvan heb ik nog een paar ringen gehaakt om een ei in/op te zetten. Makkelijk en snel klaar.
Je begint met een heleboel lossen. Zoveel dat het om het ei past op ongeveer een vierde van het ei. Dan een paar toeren vasten. Bovenop het ik met roze (wol; iets dunner dan het linnen) in elke steek een vaste+losse+vaste gehaakt en tot slot met groen nog een ronde halve vasten door het haakwerk heen.
Voor een groot ganze-ei maakte ik een wat grotere ring. Die staat nu gezellig op tafel op een dienblad met een plantje en de onderzetters.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Staat gezellig.
    Mooie kleurtjes heb je ervoor gebruikt.
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Hilde. Mooie kleuren heb je gebruikt ook. Heel gaaf.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie eierringen. Nu Pasen snel dichterbij komt, is het handig dat dit een makkelijk haakwerkje is om nog voor Pasen te kunnen haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen