Pagina's

zaterdag 4 maart 2017

Lampenkap haken

Ik heb een lampenkap gehaakt voor op de kamer van mijn dochter. De kinderlamp met bloemetjes en vlindertjes kon echt niet meer...
Bij Textielstad.nl vond ik een set ringen voor een lampenkap. Deze zijn 15 cm doorsnede, maar ze hebben ze in allerlei maten en vormen.
Na een zoektocht op Pinterest vond ik een pin met een leuk patroontje (van de website domihobby.ru, waar ik het niet kan vinden). Ik heb het een beetje aangepast. Hieronder het diagram.
Ik ben met de onderste ring begonnen door om de ring vasten te haken. En dan volgens het patroon omhoog. Ik heb het haakwerk geblokt door het nat om een voorraadbus te hangen, waardoor het mooi strak is geworden.
Het staat heel gezellig met de lampionnetjes die er al hingen!

13 opmerkingen:

  1. Wat is die echt goed gelukt, Hilde! Knap gedaan!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan! Ik heb trouwens op mijn hobbykamer een lamp met allemaal bloemetjes hangen :-) Vind ik juist heel leuk, haha!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk en mooi is hij geworden!! Leuk ook dat blauw: lekker fris!

    Groetjes Marijke!
    (zusjeknus.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, dat zal gezellig licht geven. Ziet er vrolijk uit met die andere lampionnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuk gemaakt! Fijne week!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is soooo awesome! I love when I see crocheted lampshades - this is no exception!
    I am running a year long Granny-Spiration Challenge. If you have any granny-inspired projects (new or old), I would love if you came and linked up with us :) There’s also a crochet pattern giveaway going on right now. It can be found here: http://eyeloveknots.blogspot.com/2017/03/lifes-beach-hat-crochet-pattern-review.html
    Alexandra of EyeLoveKnots

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuke lampion heb je gemaakt, staat erg leuk. Dit idee ga ik bewaren, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is deze lamp leuk geworden! Daar wordt de kamer lekker vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee, het ziet er echt vrolijk uit! Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die met de hartjes vind ik super leuk voor op de kinderslaapkamer! Zelf pas ook een heel leuk Disney princess lampje voor op haar nachtkastje gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen