Pagina's

zaterdag 4 februari 2017

Paracord balletjes maken

Vind je deze balletjes ook zo cool? Ik zag deze Monkey's fist wel eens op Pinterest, maar ik had geen materiaal en ik dacht dat het vast heel moeilijk was om te maken.
Toen ik na de workshop armbanden maken met paracord een heleboel koord overhad, ben ik het toch maar eens gaan proberen. En het valt best mee! Ik vond een duidelijk Nederlands filmpje. Na een paar keer proberen ging het al goed.
De kleine begin je met een knoop aan het uiteinde. Dat komt binnenin te zitten, dus hou je aan het eind maar 1 draad over. In de dikke zit een kraal (mottenbal in mijn geval...). Dan hou je 2 draden over. Ik heb verschillende manieren gebruikt om een lus te maken.
De knopen bovenaan de roze (achterkant) en in het midden bij de blauwe (voorkant) kun je in dit filmpje vinden (two strand wall knot) (lijkt op de snake knot). Ik weet even niet meer welke knoop bovenaan de blauwe zit. Ik heb de lanyard knot/two strand diamond knot gepind, maar die lijkt toch anders. Achteraan in dit filmpje vond ik de knoop om de grijze en witte aan een ringetje vast te maken. De broach loop knot vond ik ook mooi, maar net wat te groot voor de kleine balletjes.
Wil je ook zo'n balletje maken, maar heb je geen zin om op zoek te gaan naar materiaal? Ik heb nog genoeg koord over (blauw, paars, roze, felgroen, beetje wit). Stuur me dan een mailtje en voor een klein prijsje stuur ik je dan wat op (kan door de brievenbus).

13 opmerkingen:

  1. Ziet er erg leuk uit! Ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, ik bewaar 'm. Ik heb hier nog een hele hoop koordjes liggen, binnenkort maar eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! En het ziet er inderdaad best lastig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een graappige namen voor deze knopen. Het vraagt vast om wat oefening om de knopen zo mooi te krijgen als die vn jou.

    Groetjes. Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Hilde, ziet er super uit en het lijkt op de turkse knoop. Alleen daar zit niks in. Ga zo t filmpje bekijken. Heb sowieso belangstelling voor paracord; wil je mij mailen? betty van os et ymail dot com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi tof om te doen he armbanden zijn ook zo leuk heb er diverse gemaakt en ook deze ballen wist je dat ze eigenlijk verbonden zijn om ze te hebben want het wordt bv in America gebruikt als wapen ze doen binnen in de bal een kogellager of een grote bam en reken maar dat dat hard aan komt maar buitendat zijn ze superleukt om te maken groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Hilde, kun je ook al gehaakte balletjes bij jou bestellen? :)
    Met vriendelijke groet,

    Marlies Trinks
    info@lef-hondenschool.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marlies, nee, ik maak niet op bestelling. Dat kost me te veel tijd, die ik liever besteedt aan nieuwe dingen maken.

      Verwijderen
  8. Beste Hilde,

    Wat een leuke sleutelhangers! Klein vraagje. Begin je bij het roze model met het vastmaken aan de sleutelring of met het balletje? Als je met het balletje begint houd je maar 1 streng over en begin je bij de sleutelring dan begrijp ik niet hoe je het balletje kunt maken. Wellicht kun je me een tip geven? Alvast bedankt!

    Groeten, Tenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tenny,
      Ik moet bekennen dat ik niet meer weet hoe ik het precies heb gedaan. Ik vermoed dat bij de blauwe en de roze ik met het balletje ben begonnen en er 2 draden uit staken (weet niet meer hoe). En dat ik die aan de sleutelring heb gemaakt/geknoopt.
      Groet, Hilde

      Verwijderen
  9. hoeveel cm draad heb je ongeveer nodig voor nodig voor de sleutelhanger? Ik wil ze gaan maken op school met de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen idee meer hoeveel ik heb gebruikt. Onder het filmpje staat dat je 1,10 meter nodig hebt. Ik zou zeggen, probeer het eens uit.

      Verwijderen