Pagina's

vrijdag 3 februari 2017

Armbanden maken van paracord

Eind vorig jaar werd ik gevraagd met een groep tieners armbanden te maken van paracord. Eerst maar eens flink gegoogeld hoe dat moest (en eenvoudig kon) en hoe ik aan materiaal kwam.
Bij AliExpress kon ik voor relatief weinig geld veel koord en gespjes kopen. Op YouTube staan genoeg filmpjes met een duidelijke uitleg. In dit filmpje zie je hoe je een armband in 1 kleur en met een gesp kunt knopen. Dat filmpje heb ik gebruikt als basis voor een handleiding met foto's die ik gemaakt heb voor de jeugd.
In dit filmpje zie je hoe je 2 draden aan elkaar kunt smelten voor een armband met 2 kleuren. Ik zag het eerst niet zo zitten om met vuur aan de gang te moeten, maar dat viel heel erg mee. We gebruikten een kaars. Door het uiteinde van een koord dichtbij de vlam te houden, smelt het. Op die manier kun je ook de aan het eind afgeknipte draden netjes afwerken.
Zonder gesp kun je bijvoorbeeld deze armband met schuifknoop maken.
Wil je graag de (digitale) handleiding hebben die ik heb gemaakt? Stuur dan even een mailtje naar mij (mailadres staat bij mijn profiel).

Wil je graag één of een paar armbanden maken, maar heb je geen materiaal? Ik heb nog genoeg gespjes en koord over (blauw, paars, roze, felgroen, beetje wit). Laat het me weten en voor een klein prijsje stuur ik je dan wat op (kan door de brievenbus).

1 opmerking: