Pagina's

woensdag 16 december 2015

Kerstvlag haken

Ik heb vandaag (eindelijk) onze hele woonkamer in kerstsfeer gebracht. Ook deze kerstvlag heeft een plekje gekregen.
Ik gebruikte het mooie byClaire nr2 garen. Bijna een hele bol is op gegaan. Ik haakte alleen vasten en meerderde elke toer aan het begin van de toer 1 steek.
De laatste toer haakte ik om een bamboestokje heen, en ik maakte er wat jute touw aan vast. Daarna borduurde ik nog een ster. Dat was wel even een werkje omdat het garen redelijk snel splijt.
Ik vind 'm erg leuk geworden!

14 opmerkingen:

  1. Ja, leuk! Het zijn ook nog eens best veel kruisjes om te borduren, maar 't effect is erg leuk! Het is echt goed te doen, hé, borduren op een haakwerkje.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat daar nog zoveel garen in gaat zitten.
    Maar hij is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is heel mooi geworden! Bij mij rekt het haakwerk meestal fel uit als ik er op borduur, maar misschien gebruik ik dan te dik garen. Door jouw vlaggetje te zien, krijg ik nochtans wel zin om het nog eens te proberen!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk effect, dat geborduurde sterretje.
    Alvast fijne kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kerstvlag is mooi geworden groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kerstvlag. Slim idee om het houten stokje in de laatste toer in te haken. Zo hangt hij mooi strak. Het geborduurde sterretje is mooi geworden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend leuk! En helemaal gaaf met het bamboestokje... , hoe kom je er op..

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk! Ik moet tocht echt ook eens zoiets leuks gaan borduren op een haakwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat leuk gedaan! Hij is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gemaakt :)

    gr Elisa
    http://woolpalace.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leukerd. Hij is stoer en gezellig tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen