Pagina's

woensdag 2 december 2015

Kerstballen haken

Het is al weer drie geleden dat ik kerstballen haakte, namelijk in september en november 2012. Ik heb er een aantal bij gemaakt.
Het patroon is gemaakt door Atelier Rosabears. Als je haar een mailtje stuurt, dan krijg je het patroon gratis toegestuurd.
Ik gebruikte kleinere ballen (7 cm) dan die in het patroon stonden (9 cm), maar toch kon ik alle toeren maken. De piepschuim ballen kocht ik bij de Wibra (6 voor 1 euro).

Ik heb steeds twee helften gemaakt, en die op drie verschillende manieren aan elkaar gehaakt/genaaid.
Leuk om te maken en niet veel werk!

16 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. De blauwe en de grijze vindt ik heel erg mooi. Succes met haken. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat iedereen zo z'n kleurvoorkeur heeft. Ik vind zelf de rood/gouden het mooist.

      Verwijderen
  2. Heel erg leuk. zo kun je nog eens wat nieuws in je boom hangen he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze kerstballen zijn echt prachtig. Mooie kleurcombinaties. Net als jij heb ik al verschillende kerstballen gehaakt. Deze zijn weer eens iets anders. Dank je voor de link.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om "mijn" kerstballen op jouw blog te zien.
    Mooie kleuren heb je gebruikt.
    Ik kende jouw blog nog niet maar ga je volgen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, mooie ballen ;-)
    Jouw kerstboom gaat er mooi uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk in al die verschillende kleuren. Ik heb ze ook nog steeds op mijn lijstje staan om te maken maar er komt steeds niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn hele vrolijke kerstballen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kerstboom gaat er prachtig uitzien met deze mooie ballen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Heb nog wel plek in mijn boom voor deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooie kerstballen groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig een echte inspiratie voor mij

    BeantwoordenVerwijderen