Pagina's

woensdag 21 november 2012

Cupcakes haken

Een paar weken geleden waren we met een aantal dames bij mij thuis mutsjes aan het haken en breien. Hierover in het volgende bericht meer. Eén van de dames had een pakketje gekocht voor het haken van cupcakes, maar ze kwam er niet uit. Niet zo vreemd, aangezien ze weinig haakervaring had. Ik kreeg het pakketje van haar, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond! Zo zijn ze geworden:
Ik heb weer wat nieuwe dingen geleerd. Zoals het maken van de witte en de roze slagroom. Hieronder wat closeups. 
De roze slagroom maak je door een halve bal te maken met vasten in doorgaande toeren, waarbij je steeds in de achterste lus haakt. Daarna begin je weer bij het begin en haak je vasten in de voorste lussen. Het ziet er erg leuk uit.
Bovenop de besjes zit een stipje van een andere kleur. Dat had een frans knoopje moeten zijn, maar ik wist even niet hoe die moest. Als je er op googelt, dan is het makkelijk te vinden.

Tja, dit is geen cupcake, maar een ijsje... Het chocolade stokje is tunisch gehaakt (zie dit bericht).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten