Pagina's

zaterdag 17 november 2018

Macramé wandhanger maken

Ik ben tegenwoordig erg van het (redelijk snel) opmaken van de spulletjes die overblijven. Ik had bijna 1 bol Durable Macramé liggen en een paar ringen (geen idee waar ik die voor had gekocht). Daarvan heb ik een wandhanger geknoopt.
Het was een uitdaging om het zo te maken dat ik niks hoefde bij te kopen van het garen. Met stukjes knopen en meten is dat gelukt.
Ik heb maar 1 soort knoop gebruikt, de weitasknoop. Door die om en om links en rechts te beginnen blijft 't plat en als je 'm steeds aan dezelfde kant begint wordt het een spiraal.
Het lastigste was om de stukken tussen de ringen zo te maken dat het werk niet scheef ging trekken. De hanger heeft een mooi plekje voor het raam gekregen.

3 opmerkingen:

  1. Mooi resultaat! En daar zitten inderdaad vast heel wat uurtjes passen, meten en knopen in!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk geworden, en knap dat je dan doorzet met het meten, passen en knopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hanger is prachtig geworden! Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen