Pagina's

zaterdag 16 juni 2018

Sjaal haken

Het is veel te warm voor wollige sjaals de afgelopen tijd, maar toch heb ik er eentje gehaakt. Het garen had ik namelijk al best lang liggen. Ik wilde het graag op maken, zodat ik weer wat nieuws kon kopen.
Het garen, Lindewol, kocht ik op de Breidagen in Zwolle in het najaar bij Atelier Lindelicht. Het bestaat uit 80% merino en 20% bamboe. Het is vrij dun. Daarom heb ik met 2 draden tegelijk gehaakt, met haaknaald 3,5 mm.
Het duurde wel even voordat ik een geschikte steek had gevonden. Ik wilde een makkelijke, dichte steek. Ik vond deze steek hier. Het is steeds [een vaste, half stokje en stokje] op het stokje van de toer er onder. En aan het begin van de toer 2 lossen en aan het eind een half stokje op de 2 lossen van de vorige toer.
Met 1 streng van 800 meter en dubbele draad is de sjaal 17 x 105 cm geworden. Heerlijk warm voor in het najaar.

13 opmerkingen:

  1. Mooie kleur! En wat een leuke steek, eenvoudig om te maken maar met een heel mooi effect. Daar zul je in het najaar plezier van hebben! En weet je al welk garen je nu gaat kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een eenvoudige steek maar met een heel mooi effect!
    Op naar de volgende! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je maar alvast liggen voor komende herfst, winter, handig toch.
    Wat een mooie kleur en de steek lijkt mij erg leuk en niet te moeilijk....ik ga het eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het heel mooi geworden. Een fijn handwerkje om lekker in de tuin te kunnen doen, met een mooi resultaat om 's winters te kunnen dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie sjaal heb je gemaakt. Lekker tomeloos haken.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kleur en een mooi steek.
    Jij bent weer een leuke sjaal rijker.
    Veel plezier met nieuwe bolletjes kopen!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi dat okergeel. En de steek is ook mooi en haakt heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er heel mooi uit! Mooie steek heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen