Pagina's

dinsdag 17 april 2018

Onderzetters tunisch haken

Even een klein projectje tussendoor. Ik wilde het garen dat overbleef van de muts graag opmaken. Ik heb al een tijd een tunische haaknaald in huis, maar had er nog niks mee gedaan. Die heb ik dan nu maar eens gebruikt voor twee proeflapjes, die ik dan maar onderzetters heb genoemd :-).
Ik vond een leuke tunische steek, de honingraat steek. Niet moeilijk en het geeft een leuke structuur met (een soort van) zeshoekjes. Ik heb met naald 3,5 gehaakt, hoewel voor tunisch haken een grotere haaknaald wordt geadviseerd, het garen voor naald 5-6 is, en ik ook nog eens strak haak...
(op deze foto was ik begonnen aan een pannenlap, maar daar had ik te weinig garen voor)

6 opmerkingen:

  1. hele leuke onderzetters in een hele leuke steek. Mooie manier om je restje garen op te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke onderzetters. Heel mooi.
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk weer wat tunische haken. Fijne avond! Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooo wat zijn deze mooi! Prachtig garen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook nog nooit tunisch gehaakt... Het ziet er heel mooi uit, moet het toch eens wagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog nooit zo gehaakt is wel heel mooi ook eens proberen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen