Pagina's

dinsdag 22 maart 2016

Paashaas borduren op houten eieren

Weten jullie wat een FabLab is? Je kunt daar bijvoorbeeld uit hout deze borduur-eieren laten maken door een lasersnijder!
In elk FabLab (Fabrication Laboratory) staat een aantal apparaten, die de meeste mensen niet thuis hebben staan, zoals een 3D-printer en een lasersnijder. Iedereen wordt uitgenodigd om zelf dingen te ontwerpen en te maken. In Nederland zijn al heel wat FabLab's. Bij het FabLab bij ons in de buurt heb ik een cursus(je) gevolgd, zodat ik nu zelfstandig aan de slag mag met de apparaten.
Het meest interessante apparaat vind ik de lasersnijder. Die snijdt door bijvoorbeeld papier, hout en blik. In Inkscape heb ik dit ei met gaatjes getekend. De lasersnijder snijdt dat dan netjes uit het hout.
In de FabLab community wordt het delen van ontwerpen en ideeën aangemoedigd. Ik doe daar graag aan mee! Dus mocht je het leuk vinden ook zo'n ei te maken bij een FabLab bij jou in de buurt, dan kun je me mailen voor het Inkscape-bestand.
Binnenkort laat ik hier nog een (paas-)creatie uit het FabLab zien (staat al op Instagram).

2 opmerkingen:

  1. Wat gaaf! Ik ga ook eens kijken waar er bij mij zo'n Fablab staat. Dank in ieder geval voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wauw, dat is leuk! Ik heb er nog nooit van gehoord. Zal eens kijken of hier ook zo'n Fablab in de buurt zit.

    BeantwoordenVerwijderen