Pagina's

woensdag 25 november 2015

Poesjes haken

Toen Gerda van Haakfeest deze poesjes op haar blog liet zien, kwamen ze direct op mijn verlanglijstje. En ik heb ze (nu al) gemaakt!
Ze zijn best snel te maken. Lijf, hoofd en oren zijn in één stuk gehaakt. De staart is wel even een gefriemel. Dan de oogjes er in, neusje borduren, en een lusje er aan.
Het gratis patroon is van Betty's Creations. In het Duits, maar in de opmerkingen staat ook een Engelse versie. Ik vond het niet heel makkelijk te snappen, maar met de foto's er bij is het niet zo moeilijk te zien waar je moet minderen/meerderen en in het patroon zie je wel het aantal steken dat je bij een toer moet hebben.
**update** Ellen merkt hieronder op dat er ook een Nederlandse vertaling is.
Ik geloof dat ik 3 verschillende groottes oogje heb gebruikt. Ik had nog wat liggen, en in de winkel hadden ze niet hele kleine. Het geeft ze net even een andere "look"...

20 opmerkingen:

  1. Ze zijn heel schattig. En grappig dat ze inderdaad een verschillende uitdrukking hebben door ander formaat oogjes.
    1 maar; (zeker geen kritiek hoor) van mij zou het lijfje wat groter mogen.
    Groetjes van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn inderdaad wel schatjes van katjes!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aww, they are soo adorable!! :)

    Take care
    Anne
    Crochet Between Worlds

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn toch moi gelukt. Ik heb deze ook gemaakt en kwam er ook niet helemaal uit. Ik heb dan ook een gehadicapte kat er aan over gehouden... Hij is zo krom en ik durfde hem neit te laten zien op mijn blog. Misschien moet ik nog eens een poging wagen... Het engelse patroon heb ik blijkbaar gemist..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk in deze kleuren! En leuk gefotografeerd.
    Ook ik zat te 'mieren' met dit patroontje. Volgens mij klopte het het patroon niet bij de kop, maar ze zijn wel heel schattig...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke vrolijke poesjes en super leuke foto's ervan!!!! Knap!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inmiddels is er via FB ook een nederlandse vertaling te vinden van dit patroon:
    https://drive.google.com/file/d/0B2A4uDLynEJBd2wzLUVRTy1Xc2c/view?pli=1

    Gevonden op Yvonne's gratis haakpatronen op FB

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik zal het zo toevoegen aan het blogbericht.

      Verwijderen
  8. De poesjes zien er kei lief uit Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het is een superleuk poesje!!!

    BeantwoordenVerwijderen