Pagina's

woensdag 12 november 2014

Stoelpootsokken haken

Wat wordt er veel geblogd de laatste tijd! Ik kan het nog net bij houden... Vandaag ook nog even een berichtje van mij. Ik had ze al heel lang op mijn "todo"-lijstje staan en toen er weer eens een viltje van een stoelpoot af ging, ben ik ze direct gaan maken: stoelpootsokken.
Ze zijn heel makkelijk te maken. Eerst een cirkeltje haken (6 vasten in een magische ring, meerderen tot 12, meerderen tot 15 (voor onze stoelpoten dan)), en daarna niet meer meerderen. Ik heb alleen in de achterste lus gehaakt om wat meer structuur te krijgen.
In de cirkel heb ik een extra draad mee laten lopen (zoals bij tapestry haken) voor extra stevigheid. De sokken heb ik lekker hoog gemaakt, met een witte streep er in. Dan vallen ze tenminste een beetje op.
Twee stoelen hebben rood/witte sokjes gekregen en de andere donkergrijs/witte (deze kleuren hebben we veel in huis). Het staat heel gezellig en we kunnen nu prima schuiven met de stoelen!

9 opmerkingen:

  1. hihiii wat grappig!!
    ik zie trouwens alleen maal leuke dingen op je blog voorbij komen.
    Ik ga je gezellig volgen! leuk hoor!!
    Groetjes van Mez11, Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee!! Dit heb ik nog niet eerder gezien.. Echt heel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk met die strepen! Ik heb dat ook al gedaan, voor de tuintafel die wel eens binnen mag/moet staan wegens veel gasten. Lekker met dik garen, dat is het zo gemaakt!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super idee en ook nog een leuk gezicht. Dit lijkt me leuk om voor de kerst de stoelen zo te versieren. De stoelen schuiven met hun sokjes vast beter en met minder geluid over de vloer. Welk garen heb jij hiervoor gebruikt?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig idee! Net wat ik zocht! Ik weet niet of je nog reacties leest op deze pagina maar ik zou graag willen weten hoeveel katoen ik ongeveer nodig heb per poot. Mvg, Linda

    BeantwoordenVerwijderen