Pagina's

zondag 2 maart 2014

Hartjesbloem punniken

Ik ben aan het punniken geweest!
Waarom? Ons hele gezin werkt mee aan een musical die over een paar weken wordt opgevoerd. Om geld binnen te halen is een punnik-sponsor-actie georganiseerd. Er is al ruim 550 meter gepunnikt!
Hoe gaat punniken ook al weer? Dit filmpje van handwerkles legt het uit.
En wat doe je dan met het gepunnikte koord?
Als je in het koord ijzerdraad stopt, dan kun je er van alles mee maken. Bijvoorbeeld deze hartjesbloem:
Of je kunt er letters mee maken.
Het idee om woorden te maken zag ik in dit bericht op het blog Quadraad van Titia (meisjes plee...).
Hmmm. Nu ik dit bericht schrijf, zie ik dat je zo'n koord ook kunt haken (zie dit filmpje). Dat was vast een stuk sneller gegaan...

7 opmerkingen:

  1. MOOI!! In de hartjesbloem zie ik ook een klavertje-4.
    Ik heb een aantal maanden geleden in een opwelling een punnikklos gekocht om er letters van te maken. Het ligt echter nog steeds onaangeroerd in m'n hobbykast. Ga toch maar eens naar het filmpje kijken want ja....hoe ging dat ook al weer eens???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, een punnik-sponsor-actie. En een leuk idee om iets met het koord te maken. Punnikse verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Vooral die letters...en ijzerdraad heb ik nog wel liggen. Ik zie weer nieuwe ideeen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt zelfs zo'n koord breien. Maar het snelst gaat het met zo'n handig modern punnikmachientje. Ik kreeg er eerder eens één van de Sint en had in no-time meters gedaan! Maar met dat ouderwetse klosje is ook niets mis hoor. Tsja, het duurt wat langer maar is dat niet juist een prima manier van onthaasten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappig idee om er ijzerdraad doorheen te doen Hilde!

    BeantwoordenVerwijderen